Meble

Salon wystawowy Audi

Nadzwyczajny automobil(mebel)

Spojrzenie na światowe salony sprzedaży

Co ma wspólnego Tauranga w Nowej Zelandii, indyjskie miasto Gurgaon i Maputo w Mozambiku? Poza egzotycznymi nazwami, na pierwszy rzut oka niewiele – gdyby nie pewien Bawarczyk, Stefan Voit – można go spotkać we wszystkich tych dalekich zakątkach. Razem ze swoją firmą partnerską Isaria Corporate Design AG jest odpowiedzialny za wyposażenie wnętrz wszystkich salonów sprzedaży samochodów Audi. A znajdują się one rozproszone wszędzie na mapie świata, od Bawarii do Boliwii. „Wchodzimy na wszystkie kontynenty” mówi nie bez dumy mistrz stolarski w trzecim pokoleniu. Nieważne gdzie Audi buduje nowy salon samochodowy lub stary dopasowuje do nowiutkiego konceptu salonu – meble pochodzą od Voita i jego zakładu zatrudniającego 50 pracowników.

Doskonała prezentacja

By zapewnić jednakowy wizerunek marki Audi i zagwarantować rozpoznawalność na całym świecie, od 2006 roku wszystkie salony sprzedaży mają mieć jednolity wygląd. Nazywa się to modularnym systemem kontuarowym. Powinno to oznaczać, że designerzy wnętrz firmy Audi mają kłopot z wyborem. „Jest prawie 100 pojedynczych modułów meblowych – możliwe jest ich elastyczne ustawianie w zależności od wielkości i potrzeb danego sprzedawcy” wyjaśnia Thomas Rieder, kierownik produkcji w firmie Voit. Od holu, przez miejsca pracy lub lady do elementów baru – jednakowy wygląd wszystkich salonów sprzedaży. Nieważne, czy Monachium czy Mińsk.

Idealna inscenizacja

Od strony techniki meblowej panuje różnorodność, do tego jednak oferuje się powściągliwość w barwach. Meble utrzymane są w czerni i bieli, okazjonalnie z pewną domieszką szarości. „Elementy aranżacji występują w tle i oddają pierwszeństwo cennym samochodom” wyjaśnia Thomas Rieder. By meble mogły jednak perfekcyjnie się ukazać, firma ADLER musi porządnie dodać gazu w salonie samochodowym. Wszystkie na czarno pomalowane płyty MDF pokryto lakierem ADLER Legnopur G10 , białe elementy, jak np. ustawiony przy samochodzie sześcian, na którym podano dane i cenę samochodu, pokryto lakierem ADLER Pigmopur RAL 9016.

Lakier poliuretanowy zapewnia doskonałą siłę krycia i perfekcyjny wygląd. A nawet gdy chodzi o szkło, to firma ADLER nie naciska na hamulec, przeźroczyste szkło akrylowe, polakierowane od tylnej strony Pigmopurem, to doskonałe obramowanie telewizora plazmowego.

Warta wysiłku logistyka

W przedsiębiorstwie stolarskim z siedzibą w Au in der Hallertau mają wystarczająco dużo do zrobienia. Tygodniowo dostarczają swoje wyroby do od pięciu do siedmiu sprzedawców samochodów Audi. „W naszym przedsiębiorstwie wykonujemy wszystkie elementy dla programu meblowego, a następnie wysyłamy spedycją na wszystkie strony świata” wyjaśnia Stefan Voit.

W wyjątkowych przypadkach trzeba poskładać coś na miejscu. Przed igrzyskami olimpijskimi w Pekinie w 2008 roku wybudowano w Chinach 70 salonów sprzedaży samochodów Audi. „Ze względu na zbyt dużą objętość ładunku nie mogliśmy dostarczyć pełnego gotowego mebla, to wysłaliśmy wszystkie części pojedynczo”. A razem z nimi tonami lakier z firmy ADLER.
Jesteśmy wiernymi klientami firmy ADLER i nie chcieliśmy zrezygnować z najwyższej jakości także w Chinach – wysłaliśmy do Państwa Środka lakier po prostu frachtem lotniczym i elementy drewniane tam lakierowaliśmy” mówi Thomas Rieder.

„Ale w domu też się lakieruje ile wlezie”. Księgi zamówień firmy Voit GmbH są pełne, czwarte pokolenie stolarzy stoi już na linii startu – i tak jest dobrze. Prawie 1500 salonów sprzedaży Audi nosi tymczasem znamię Voitów, a w następnym roku wszystkie dystrybucyjne firmy partnerskie Audi mają otrzymać nowy salon wystawowy. Z wysokiej jakości pracą z Bawarii. I lakierami z Tyrolu.

© by adler-lacke.com